Facebook mai desființează o aplicație care vă încântă
Cei de la Facebook sunt foarte eficienți când vine vorba de desființat proiecte neprofitabile, iar aplicația Paper este cel mai recent exemplu.
În urmă cu aproximativ doi ani și jumătate, la momentul lansării sale, descriam aplicația Paper a celor de la Facebook ca fiind singura care ar putea avea potențialul să te uimească. Aceasta era construită folosind o interfață complet diferită față de ce eram obișnuiți și, deși o puteați folosi pentru a accesa același conținut Facebook pe care îl puteți vedea în orice alte condiții, ea era menită să fie folosită în principal ca un client de știri online inovativ.
Din păcate, deși Paper s-a aflat la baza unor elemente care ulterior s-au reflectat în aplicația principală de Facebook, cel mai important dintre ele fiind Instant Articles, numărul utilizatorilor nu a fost niciodată foarte mare. Chiar dacă avea un design spectaculos și a fost lăudată intens de persoanele care activează în tech, aceste lucruri nu au fost suficiente pentru ca internauții să-i identifice scopul principal pe care l-ar putea avea pe termen lung, ca, în definitiv, să devină indispensabilă.
Paper de la Facebook includea secțiuni de politică, tehnologie, mâncare și alte subiecte, iar începând cu 29 iulie va înceta să mai funcționeze. Cu toate că mulți au considerat-o ca fiind reinventarea radicală a modului în care interacționăm cu Facebook, Mike Matas – individul reponsabil de proiect încă de la început, nici măcar nu mai lucrează la Facebook. Acesta din urmă fusese fondatorul Push Pop Press, o companie achiziționată de Facebook în 2011.
Era foarte ușor să te îndrăgostești de acea aplicație, chiar dacă a fost din totdeauna disponibilă doar pe iDevice-uri. Animațiile inovative deschideau o știre într-o manieră similară cu un plic și la fel le și închideau în momentul în care făceați un swipe în sus. Din păcate, conform celor de la App Annie, aceasta nu a mai fost în top 1500 cele mai descărcate aplicații de iOS din decembrie 2014, iar ultima actualizarea a venit în martie 2015.